De leden van Zorgoptimaal voeren uw zorg- en dienstverlening zo zorgvuldig mogelijk uit. We hopen dat u tevreden bent en wellicht heeft u een tip voor ons of een compliment.
Soms kan het gebeuren dat iets niet goed gaat of beter kan. We stellen het zeer op prijs als u dat met ons bespreekt. Door samen in gesprek te zijn over wat er beter kan of wat u juist waardeert, kunnen wij de zorg- en dienstverlening aan u verbeteren.
Bent u niet tevreden en heeft u een klacht?
U kunt op uw klacht op verschillende manieren kenbaar maken. U bent vrij om te kiezen welke manier het beste bij u past. U kunt met de persoon over wie u niet tevreden bent, uw onvrede bespreken en samen tot een oplossing komen. U kunt uw klacht ook bespreken met de eerstverantwoordelijke verpleegkundige of met een lid van het bestuur. We gaan graag met u in gesprek, zodat we kunnen leren van zaken die niet goed zijn gegaan.
Zorgoptimaal is aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Als we er samen niet uitkomen kunt u met Klachtenportaal Zorg contact opnemen. Uw mantelzorger of familielid mag ook namens u een klacht indienen. Klachtenportaal Zorg kan u op verschillende manieren ondersteunen. Samen met de klachtenfunctionaris bespreekt u wat voor u belangrijk is bij de behandeling van de klacht.
De klachtenfunctionaris behandelt uw klachten steeds in samenspraak met u en doet dit vertrouwelijk. Om onze zorg- en dienstverlening te kunnen verbeteren worden alle klachten anoniem geregistreerd. Voor meer informatie zie het klachtenreglement van Zorgoptimaal.
Verras ons met een compliment, idee of suggestie
Als u ergens tevreden over bent, horen we dat natuurlijk ook graag. Bijvoorbeeld over het contact met een medewerker of over de kwaliteit van de zorg of dienstverlening die u ontvangt. Ook als u ideeën of tips hebt voor verbetering van onze zorg of service aan u, laat het ons dan weten. De waardering die wij ontvangen van cliënten of familieleden is voor ons een extra stimulans om te blijven werken aan uw tevredenheid!i